REGULAMIN ORGANIZACYJNY
KLUBU DZIECIĘCEGO TELESFOREK
I. PODSTAWA DZIAŁANIA
Klub Dziecięcy Telesforek działa na podstawie:
- ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 603 z póżn.zm., zwanej dalej „Ustawą”;
- rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2014 r. poz. 925);
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym, wolontariusza oraz dziennego opiekuna (Dz. U. Nr 69, poz. 368);
- statutu Klubu Dziecięcego;
- postanowień niniejszego Regulaminu Organizacyjnego;
II. PODSTAWOWE INFORMACJE
- Klub dziecięcy prowadzony jest w formie działalności gospodarczej przez firmę Konsensus – Mediacje, Terapia, Edukacja -Justyna Wysocka z siedzibą w Chorzowie przy ul. Wolności 12.
- Siedziba Klubu Dziecięcego mieści się w Chorzowie przy ul. Kościuszki 52.
- Klub Dziecięcy wpisany został do Rejestru Żłobków i klubów dziecięcych działających w Chorzowie, prowadzonego przez Prezydenta Miasta pod nr 11949/Z z dnia 13.07.2018 r.
III. ORGANIZACJA
- Klub Dziecięcy przyjmuje Dzieci w wieku od 1 do 3 lat. Opieka nad Dzieckiem może być sprawowana do ukończenia roku szkolnego, w którym Dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie Dziecka wychowaniem przedszkolnym - 4 rok życia.
- Klub Dziecięcy jest czynny przez cały rok w godzinach od 6:30 do 16:30 w dni robocze od poniedziałku do piątku. Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do przyprowadzenia Dziecka do godz. 9.00. Dziecko powinno opuścić placówkę do godziny 16:30.
- Rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do przyprowadzania i odbierania Dziecka osobiście bądź przez upoważnioną rodziców/opiekunów prawnych osobę. Rodzice/opiekunowie prawni lub inne osoby, które zostały upoważnione do odebrania Dziecka z Klubu, przejmują prawną odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonego ich opiece Dziecka. Odbierać Dzieci mogą tylko osoby pełnoletnie, upoważnione na piśmie, legitymujące się dowodem tożsamości.
- Ograniczenie kontaktu jednego z rodziców/opiekunów prawnych z Dzieckiem bądź nie wydanie Dziecka rodzicowi/opiekunowi prawnemu, Klub Dziecięcy może realizować wyłącznie na podstawie orzeczenia sądowego.
- W przypadku spóźnienia po odbiór Dziecka , od rodziców/opiekunów prawnych pobierana będzie kwota 20 zł za każde rozpoczęte 30 min., dodatkowej pracy opiekunki. Kwota ta będzie doliczona do odpłatności za pobyt w Klubie w kolejnym miesiącu.
- W przypadku nieodebrania Dziecka przez Rodzica/opiekuna prawnego lub inną osobę przez niego upoważnioną do godziny 16:30 i niemożliwość skontaktowania się z rodzicem/opiekunem prawnym, osoba kierująca Klubem powiadamia komisariat policji.
- Klub Dziecięcy odmówi wydania Dziecka w przypadku, gdy stan osoby odbierającej Dziecko wskazuje na spożycie alkoholu, środków odurzających czy zachowanie agresywne. W takich przypadkach personel ma obowiązek zatrzymać Dziecko do czasu wyjaśnienia sprawy.
- Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do przyprowadzania zdrowego Dziecka do Klubu Dziecięcego.
- W czasie pobytu Dziecka w Klubie, w przypadku zaobserwowania lub zgłoszenia przez Dziecko niepokojących objawów i złego samopoczucia, stanowiącego zagrożenia dla prawidłowego funkcjonowania samego Dziecka oraz innych Dzieci w Klubie (m.in. uporczywy kaszel, uporczywy katar, wymioty, biegunka, ból brzucha, ból ucha, wysypka niewiadomego pochodzenia, podwyższona temperatura, urazy i inne) Opiekun ma obowiązek powiadomic Rodzica/opiekuna prawnego oraz poinformowac osobę kierującą Klubem o stanie zdrowia.
- Po otrzymaniu od opiekunki lub osoby kierującej Klubem informacji o stanie zdrowia Dziecka, Rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany do niezwłocznego odebrania Dziecka ze Klubu, ze wskazaniem konieczności konsultacji lekarskiej.
- W razie zagrożenia zdrowia lub życia Dziecka osoba kierująca Klubem wzywa pogotowie ratunkowe i bezzwłocznie zawiadamia rodzica/opiekuna prawnego.
- W Klubie Dziecięcym nie podaje się Dzieciom żadnych leków.
- Zajęcia dydaktyczne w Klubie odbywają się pomiędzy godziną 10:00 do 10:30. Zajęcia ze specjalistami odbywają się w wyznaczone dni w godzinach 10:00 do 11:00
- Czas trwania zajęć dydaktycznych w Klubie Dziecięcym dostosowany jest do możliwości rozwojowych Dziecka. W czasie trwania roku Klub Dziecięcy może modyfikować ofertę edukacyjną, jeżeli jest to uzasadnione bieżącymi potrzebami.
- Klub Dziecięcy jest nieczynny w dni ustawowo wolne od pracy, tj.: 1 stycznia, I i II dzień Świąt Wielkanocnych, 1 i 3 maja, Boże Ciało, 15 sierpnia, 1 i 11 listopada, I i II dzień Świąt Bożego Narodzenia. Klub Dziecięcy zastrzega sobie prawo do ustalenia dodatkowych, pojedynczych dni wolnych (tzw. długie weekendy) w danym roku, w których Klub będzie nieczynny.
- W wyjątkowych sytuacjach zajęcia w Klubie mogą zostać odwołane w sposób zapowiedziany lub nagły, jeśli z przyczyn niezależnych od Klubu nie można zapewnić Dzieciom właściwych warunków pobytu, w szczególności dotyczy to braku bieżącej wody lub energii elektrycznej.
- Organizację pracy w ciągu dnia określa ramowy rozkład dnia opracowany przez Opiekunów. Ramowy rozkład dnia podany do wiadomości Rodziców/opiekunów prawnych na tablicy informacyjnej określa godziny posiłków i zajęć prowadzonych w Klubie. Osoba kierująca Klubem może zmienić organizację dnia, jeśli jest to uzasadnione (np. organizacja wyjścia, wycieczki, uroczystości, choroba osoby prowadzącej zajęcia).
- W trosce o zachowanie higieny Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do zdejmowania obuwia przed wejściem na sale.
- Na Rodzicach/opiekunach prawnych spoczywa obowiązek przestrzegania obowiązującego statutu i regulaminu Klubu Dziecięcego oraz stosowania się do ogłoszonych przez osobę kierującą Klubem komunikatów.
- Informacje mogą być przekazywane:
• ustnie: na zebraniach lub telefoniczne
• elektroniczne: e-mail, strona internetowa żłobka, strona FB - Zgodnie z zaleceniem Sanepidu – Rodziców/opiekunów prawnych obowiązuje bezwzględny zakaz wchodzenia do sal w trakcie podawania posiłków oraz do kuchni.
- Firma cateringowa przygotowuje tygodniowy jadłospis który wywieszany jest na tablicy informacyjnej.
IV ZASADY DOTYCZĄCE OPŁAT
- Za pobyt dziecka w Klubie Dziecięcym rodzice, z którymi została zawarta umowa, uiszczają miesięczną opłatę stałą, na którą składają się koszty związane z pobytem i wyżywieniem dziecka. Wysokość opłaty stałej reguluje umowa świadczenia usług zawarta z rodzicami / opiekunami prawnymi.
- Opłata stała nie podlega zwrotowi.
- Opłata za pobyt dziecka w Klubie pobierana jest z góry do 5 dnia każdego miesiąca.
- Dodatkowo w Klubie Dziecięcym uiszczana jest jednorazowa opłata wpisowa, której wysokość jest określana na każdy rok. Opłata ta zostaje przekazana na zakup pomocy dydaktycznych do Klubu Dziecięcego , środków higienicznych oraz opłaty ubezpieczenia.
5.W przypadku rezygnacji rodziców/opiekunów prawnych z usług placówki, opłata wpisowa nie podlega zwrotowi.
V. DOFINANSOWANIA do FUNKCJONOWANIA PLACÓWKI
Klub Dziecięcy Telesforek korzysta :
- z dotacji Urzędu Miasta Chorzów w kwocie 550 zł miesięcznie przypadającej na każde dziecko, korzystające z opieki w Klubie
- z dofinansowania z Programu Maluch plus 2020 w kwocie 135 zł./dziecko
Comiesięczne opłaty ponoszone przez rodziców/opiekunów prawnych, uwzgledniaja w/wym. koszty.
VI. WARUNKI PRZYJMOWANIA DZIECI do KLUBU DZIECIĘCEGO
1. Do Klubu Dziecięcego przyjmowane są dzieci zamieszkałe na terenie Miasta Chorzowa i zamieszkałe poza jego terenem.
2. Zapisy do Klubu Dziecięcego prowadzone są przez cały rok, w miarę posiadanych wolnych miejsc.
3. Dzieci uczęszczające do Klubu Dziecięcego będą przyjmowane na kolejny rok automatycznie na podstawie deklaracji o kontynuowaniu pobytu w Klubie Dziecięcym
i opłacie kwoty 200 zł wpisowego.
4. Naboru dzieci do Klubu Dziecięcego dokonuje osoba kierująca placówką.
5. W przypadku, gdy liczba dzieci zgłoszonych do Klubu Dziecięcego przekracza liczbę wolnych miejsc, w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci:
5.1 z rodzin wielodzietnych (troje i więcej dzieci w rodzinie),
5.2 posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
6. W przyjmowaniu dzieci na pozostałe miejsca brane są pod uwagę następujące kryteria:
6.1 dzieci rodziców pracujących lub uczących się w systemie dziennym, zamieszkujących na terenie Miasta Chorzowa,
6.2 dzieci z ciąży mnogiej,
6.3 dzieci, których rodzeństwo uczęszcza do Klubu Dziecięcego.
7. Dzieci nieprzyjęte do Klubu Dziecięcego z powodu braku wolnych miejsc umieszczane są na liście oczekujących na przyjęcie.
9. W przypadku zwolnienia się miejsca, dzieci przyjmowane są do Klubu Dziecięcego zgodnie z kolejnością na liście oczekujących na przyjęcie.
10. Podstawą przyjęcia dziecka do Klubu Dziecięcego jest wypełnienie zapoznanie się rodziców ze statutem i regulaminem placówki, podpisanie Umowy o świadczeniu usług przez Klub Dziecięcy oraz wpłata wpisowego ustalonego w umowie.
11. W przypadku zgłoszonej na piśmie przez rodziców dziecka, jego nieobecności trwającej powyżej 1 miesiąca, na jego miejsce może zostać przyjęte kolejne dziecko z listy oczekujących. Przyjęcie następuje jedynie na czas nieobecności pierwszego dziecka.
12. Dziecko może być skreślone z listy wychowanków przez osobę kierującą Klubem Dziecięcym w szczególności, gdy:
- rodzice nie przestrzegają postanowień obowiązującego w Klubie Dziecięcym statutu
i obowiązującego w placówce regulaminu;
- rodzice zataili informacje o stanie zdrowia psychicznego lub fizycznego dziecka mające wpływ na prawidłowy proces dydaktyczno-wychowawczy i bezpieczeństwo innych dzieci;
- dziecko swoim zachowaniem zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu innych dzieci,
- dziecko jest nieobecne nieprzerwanie przez okres 1 miesiąca
- umowa o świadczenie usług opieki uległa rozwiązaniu lub wygasła.
2. Decyzję o skreśleniu dziecka z listy wychowanków Klubu Dziecięcego doręcza się rodzicom w formie pisemnej.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują procedury wewnętrzne żłobka lub indywidualne ustalenia pomiędzy osoba kierującą Klubem Dziecięcym, a Rodzicami/opiekunami prawnymi.
- Dane kontaktowe Klubu Dziecięcego
Klub Dziecięcy Telesforek
41-500 Chorzów ul. Kościuszki 52
email: telesforek.chorzow@gmail.com
tel. 660 535 656
www.telesforek.pl